Wij hebben contacten met de inwoners van het Sénégalese dorpje Yayème. Wij zijn verschillende keren op (familie)bezoek geweest. Wij zijn vanaf 1987 actief in Fimela en vanaf 1990 in Yayème en wij hebben in 1997 het vriendengroepje "Support Yayème" samengesteld en in 2008 een stichting opgericht. De stichting heeft al verschillende projecten gefinancierd om de bewoners van Yayème te helpen. De projecten zijn vaker goedgekeurd door NCDO, Wilde Ganzen of Aqua4All en deze organisaties hebben de opbrengsten verdubbeld.

Stichting SUPPORT YAYÈME werkte samen met Comité Support Yayème (drie inwoners van Yayème). Op 31-12-2013 was de oprichtingsvergadering van de Association Support Yayème, die rond maart 2014 officieel geregistreerd is. Het 'oude' Comité is in deze association opgenomen en zal als een soort Raad van Advies functioneren.  Ná 2014 is de groep langzaamaan afgeslankt. Na het overlijden van Khady Claessens-Diam in april 2018 waren er nog maar twee actieve bestuursleden. Tijdens een vergadering op 4 februari 2019, waarbij afgevaardigden van verschillende groeperingen aanwezig waren, is besloten de Association Support Yayème uit te breiden met een aantal afgevaardigden van die groeperingen. Eind 2019 was die uitbreiding helaas nog niet gerealiseerd.

Regelmatig worden er acties gehouden voor goede doelen.  Wij benaderen onze vrienden, familieleden, collega's,  basisscholen, enz. enz.  Wij geven informatie en vragen financiële ondersteuning en / of subsidies aan. Stichting Support Yayème houdt de website bij en wij sturen alle bij ons bekende donateurs regelmatig een verslag, vergezeld van eventuele foto's. Ook kunnen wij op verzoek videobeelden laten zien, omdat wij regelmatig (op eigen kosten) ter plekke onze projecten bekijken en op video/dvd vastleggen.

Stichting Support Yayème heeft niet de illusie om de wereld te verbeteren, maar kan wel met jullie hulp, de mensen in Yayème een stapje verder helpen
Wil je onze acties steunen? Dat kan financieel, maar ook bv. met drukwerk. Ook het maken of bijhouden van onze website kan een taak zijn.

Bel ons, kom even langs of stuur een email:  info@stichting-support-yayeme.nl

water halen: bijna elke dag

onderwijzend personeel école privée yayème                                                                                                                         water halen: bijna elke dag